Logo

הדברת עש הבגד בעצמכם

תוכן עניינים

לכל אחד מאתנו זה קרה לפחות פעם אחת – הבגד האהוב עלינו נשלף מארון הבגדים עם חורים קטנטנים. זה אומר רק דבר אחד – שיש לכם אורח בלתי רצוי בארון, וקוראים לו עש הבגדים וצריך לבצע הדברת עש הבגד במהירות. השאלה היא, האם ניתן לעשות זאת לבד, או שחייבים לפנות לגורם מקצועי?

נזקי עש לבגדים ולבית

בין הסיבות לכך שכדאי לעשות הדברת עש הבגד בעצמכם כמה שיותר מהר, היא בגלל שהוא קיים כבר לפי החורים בבגדים. אך עש ניזון מחומרים רבים של סוגי בדים. הוא אוהב משי, בגדי צמר, כותנה וטריקו. זן אחר שלו- עש המזון חודר לאריזות של קטניות ומכלה אותם.

מקור העש הוא בדרך כלל בלחות ורטיבות. משום כך, הדרך הטובה ביותר למנוע את הופעתו היא באמצעות ייבוש של כל הארונות,  גם במטבח וגם בחדרים. מלבד הנזקים הנראים, העש משאיר גלמים, קורים ופקעות. הגלמים הקטנים חבויים בין סיבי הבגד ולא ניתן לראות אותם בעין בלתי מזוינת, ולכן כדאי להקדים תרופה למכה ולעשות הדברת עש הבגד בעצמכם.

הדברת עש הבגד

באילו שיטות עושים הדברת עש הבגד בעצמכם?

למרות ששירותי ההדברה המקצועיים מעניקים פתרון גם כנגד עש הבגדים, יש גם לא מעט דרכים לעשות הדברת עש הבגד בעצמכם. ברגע שרואים סימנים להימצאות עש בארון, יש לרוקן אותו, לכבס את כל הבגדים, מה שאפשר להרתיח- להרתיח, כדי להשמיד את הביצים ולנקות ולייבש את הארון.

כדאי לבדוק את הסדקים בין דופן הארון למדפים, מקומות אלה אפלוליים והם אידיאליים כמקום מסתור לדגירת העש. אחת הסיבות להתפתחות של עש בארונות היא גם בגלל בגדים לא נקיים שמוחזרים לארון. לכן, אין להחזיר לארון בגדים שנלבשו כשהם ספוגי זיעה או מלאים בכתמים מסוגים שונים. כל ההפרשות הללו, זה בדיוק מה שעש הבגדים אוהב.

בנוסף,  כדאי לרענן את הארון לעיתים קרובות, כדי למנוע מעש כלשהו להתמקם ולגרום נזק לבגדים שלכם, מה שעלול לאלץ אתכם לעשות שוב הדברת עש הבגד בעצמכם לאחר זמן קצר.

החומרים הפעילים המאפשרים לעשות הדברת עש הבגד בעצמכם

ישנם מספר חומרים שיעזרו לבצע הדברת עש הבגד בעצמכם בקלות, ובלי להשתמש בחומרים כימיים מסוכנים. חומץ ידוע בתור דוחה עש חזק, לכן מספיק לשטוף את כל הארון במטלית טבולה בחומץ, על מנת לסלק את העש. ריחות של צמחים ותבלינים יוסיפו תחושה נעימה לארון, וגם ירחיקו את העש: קורנית, ג'ינסנג, ארז, ציפורן, רוזמרין, נענע יבשה, לבנדר.

יש מלכודת טבעית נוספת הנקראת הפרומון – היא מפיצה הורמון שמונע מזכר העש להפרות את הנקבה, וכך למנוע התרבות. שיטות אלה, בשילוב תחזוקה נכונה של בגדים וארון, ימנעו מעש הבגדים לבקר את הארון שלכם ולחולל נזקים בלתי הפיכים.

הדברה מקצועית של עש הבגדים

מחפשים מדביר?