Logo

הדברת נמלת האש הקטנה

תוכן עניינים

רקע על נמלת האש הקטנה 

נמלי אש (Solenopsis ) הן מין של נמלים עוקצות. ישנן מינים רבים של נמלי אש, בישראל נמצא את נמלת האש הקטנה. בדרום ארה"ב נוכל למצוא את נמלת האש הגדולה. נמלת האש הקטנה ידוע גם בשם Electric ant והיא מגיעה במקור מאזור דרום ומרכז אמריקה. נמלת האש היא קטנה בגודל של כ 1.5 מ"מ (פועלות) ובצבע אדום – כתום. נמלת האש הקטנה נחשבת כמין פולש בישראל.

את נמלת האש נוכל לפגוש בגינות, מחוץ לבית, מדשאות ועל גבי עצים. הפועלות נכנסות לבית בעיקר בקיץ בחיפוש אחר לחות ומזון. עקיצת נמלת האש הקטנה כואבת מאוד ויוצרת מעין כוויה על העור. הנמלה אינה פוגעת רק בבני אדם אלא יכולה לפגוע גם בחיות בית ומשק.

הדברת נמלת האש הקטנה

איך להדביר נמלי אש?

הדברת נמלת האש הקטנה לא קלה, הקושי להדביר את נמלת האש נובע בעיקר מכך שקן אחד של נמלת האש הקטנה יכול להכיל מספר מלכות ולא רק אחת. סיבה זו גם גורמת לפיזור הרחב שלהם.

הדברת נמלת האש הקטנה לא נעשית על ידי ריסוס כמו הדברה של זני נמלים אחרים, ההדברה נעשית על ידי פיזור פיתיונות גרגריים אשר אינם רעילים לבעלי חיים. היתרון של שימוש בפיתיונות גרגריים ולא ריסוס הוא בכך שאין צורך לצאת מהשטח.

הטיפול הראשוני להדברת נמלת האש הקטנה נעשה בעזרת פיתיונות גרגריים מחוץ לבית. אם הטיפול לא הזה לא מועיל ניתן להוסיף פיתיונות גם בבית (עדיפות לשימוש בפיתיון ג'ל בתוך הבית).

הפיתיון הגרגרי מאבד מיעילותו כאשר הוא נמצא על משטח רטוב ולכן לפני פיזור הפיתיון ויום לאחריו, מומלץ לא להשקות את הגינה. עדיף להשתמש בפיתיון בשעות הבוקר המוקדמות, מפני שקרינת השמש פוגעת ביעילותו. אסור לערבב ריסוס עם פיזור הפיתיונות, שימוש בחומרים נגד נמלים אחרות פוגע ביעילות של הפיתיון.

הדברת נמלת האש הקטנה בצורה עצמאית או מקצועית

במקרים בהם זיהיתם שיש לכם את נמלת האש הקטנה בחצר הבית ניתן להשתמש בחומרים המאושרים לשימוש לקהל הרחב:

  • גרנולר – פיתיון גרגרי שאותו צריך לפזר בשטח הגינה או בסביבת הקן במידה ויש אחד ויודעים היכן הוא נמצא. גרנולר מכיל Fipronil 0.05% וחומרי משיכה על מנת שנמלת האש הקטנה תיקח אותו לקן ותאכיל את המלכה.
  • אדווין (Advion Ant) – פיתיון גרגרי, עדיף לפזר כאשר נמלת האש הקטנה פעילה (טמפרטורת קרקע גבוהה מ15 מעלות). אדווין מכיל Indoxacarb 0.045% וחומרי משיכה וטעם. התכשיר יכול לגרום לגירוי בעיניים וריגוש לעור – יש לפזר עם בגדי הגנה.
  • סייג' פרו – פיתיון גרגרי לשימוש חקלאי בלבד, החומר מכיל Hydramethylnon 0.73%.
  • בזלת – פיתיון גרגרי, המכיל Hydramethylnon 0.365% ו S-Methoprene 0.25%. החומר מכיל קוטל חרקים בעל פעילות איטית למניעת התחדשות הקן.
  • פרו ג'ל – פיתיון ג'ל המגיע במזרק, עדיף להשתמש בתוך הבית. הג'ל מכיל Fipronil 0.01% וחומרי משיכה.

לפני שימוש בכל אחד מהחומרים יש לקרוא את התווית שעל המוצר, על מנת להבין איך ואיפה לפזר.

עקיצותיה של נמלת האש הקטנה מאוד כואבות ולכן עדיף להשתמש בבגדי מגן כאשר מבצעים הדברה לנמלת האש הקטנה. במידה ויש לכם הרבה קנים של נמלת האש הקטנה מומלץ להזמין מדביר מקצועי על מנת שיבצע את ההדברה באופן מקצועי.

נמלי אש מקרוב

מחפשים מדביר?