Logo

הרחקת חולד מהגינה הפרטית

תוכן עניינים

מיהו החולד?

התעוררתם בבוקר וגיליתם הרבה מאוד תלוליות בגינה הפרטית שלכם? ככל הנראה שיש לכם חולד בגינה. הרחקת חולד מהגינה הפרטית היא משימה מייאשת ולפעמים אף מסוכנת. הרבה מאוד מתבלבלים ויקראו לו חפרפרת אך מדובר על חולד ארצישראלי. החולד הארצישראלי הוא יצור טריטוראלי (ולכן יכול להיות מסוכן) וחי ביחידות. הוא חי במחילות תת קרקעיות שאותן הוא חופר. תלוליות העפר אותן אנו רואים על פני הקרקע משמשות לסילוק העפר וברגע שהן רחוקות מהחפירה של החולד הן נסתמות. החולד הוא עיוור אך בעל חוש ריח מפותח. החולד ניזון בעיקר מפקעות, שורשים ובצלים ולכן פוגע מאוד בגינה הפרטית שלנו.

למה לבצע הרחקת חולד?

הרחקת החולד חשובה משני סיבות עיקריות:

  1. החולד יכול לגרום לנזקים למערכת הביוב והצנרת שיש לנו באדמה. החולד יכול לפגוע בתשתיות אשר יש בגינה ולכן חשוב להרחיק אותו מהאיזור.
  2. פגיעה בגינה הפרטית המהווה פגיעה אסתטית במראה הגינה. התלוליות שהחולד מייצר פוגעות במראה הגינה ובכך שהחולד אוכל את השורשים, פקעות ובצלים של צמחים הוא גורם לפגיעה בצמחים ופגיעה אסתטית בגינה הפרטית שלנו

ישנן שיטות אשר מדברות על הריסת המחילות עם כלי חפירה, הזרמת מים למחילה והמתנה לחולד בקצה עם מקוש. כל השיטות הללו מסוכנות גם לאדם. החולד יכול להיות מאוד אגרסיבי ולתקוף. במידה וננשכתם על ידי חולד יש במהרה ללכת ולהיבדק על מנת שלא יעברו אליכם מחלות שונות.

גומת חולד ארצישראלי

הרחקת חולד באופן עצמאי

ישנם מספר שיטות להרחקת חולד באופן עצמאי מהגינה הפרטית שלנו, אך חשוב להדגיש כי החולד יכול להיות מסוכן ולכן אנו לא ממליצים על שימוש בשיטות הגורמות למפגש כזה או אחר עם חולד.

  1. הרחקת חולד על ידי אקונומיקה – זוהי שיטה אשר יעילותה בינונית עד נמוכה. בעזרת שיטה זו אנחנו מטפטפים לכל פתח של מנהרות החולד 10-20 סמ"ק אקונומיקה (ניתן להכניס לכל פתח סמרטוט טבול בחומר – אך במצב זה יכול להיות מפגש עם החולד). הרחקת חולד מסוג זה יכולה לגרום לחולד לנטוש את מערכת המנהרות לאחר כשבועיים אך אינה בהכרח מבטיחה הרחקת החולד מהגינה עצמה.
  2. הרחקת החולד על ידי מכשירים אלקטרוניים – הרחקת החולד בעזרת מכשירים אלקטרוניים היא השיטה המומלצת ביותר לעשות באופן עצמאי. המוצרים הללו מפיקים רטט לתוך האדמה וגורמת לחולד לחשוב כי יש בסביבה חולדים נוספים. דבר זה יגרום לחולד לנטוש את האיזור תוך שבוע עד שבועיים. בשיטה זו צריך להתחשב בשטח הגינה וכמות המכשירים המפוזרים בה.

בעזרת שתי שיטות אלה ניתן להרחיק חולד בצורה עצמאית אך השיטה השנייה מומלצת יותר מפני שמדובר בשיטה בה אנו לא נפגשים עם החולד.

הרחקת חולד בעזרת מדביר מקצועי – הדרך המומלצת ביותר.

הדרך המומלצת להרחקת חולד הינה בעזרת מדביר מקצועי. לפני שתתקשרו למדביר מקצועי אתם צריכים לוודא כי מדובר באדם בעל רישיון הדברה מקצועי ובעל אישור משרד הבריאות.

  1. הרחקת חולד בעזרת מלכודות יעודיות – ישנם מלכודות יעודיות לחפרפרות חולד אשר מניחים אותם באיזור התלולית עפר, את התלולית עצמה פותחים וחושפים את המנהרה. החולד שיעדיף להשאיר את המנהרה סגורה יגיע לסגור את התלולית וילכד במלכודת. מכאן המדביר יקח את החולד למקום מרוחק וישחרר אותו בטבע.
  2. הדברת החולד – ניתן בעזרת רעלים שונים להדביר את החולד. בתוך קטגוריה זו ישנם מספר אפשרויות. ניתן להכניס לתוך המחילות של החולד צינורית ולפזר רעל לתוך המחילה – דבר זה יכול לגרום להרעלת הצמחים והאדמה. ישנה אפשרות שבעזרתה יפוזרו פתיונות (רעל עכברים) בתוך המחילה לאחר מציאת המחילות האחרונות שנבנו.

מחפשים מדביר?